Kada neko odluči da pokrene svoj biznis razmišlja o mnogim stvarima: koje proizvode će nuditi, koja je to usluga čijim pružanjem će se baviti, kako formirati cene, ko su potencijalni partneri, kako će svi drugi saznati za taj biznis i kako će dopreti do svoje idealne ciljne grupe od koje će dobiti korisnike svojih usluga ili kupce proizvoda a vremenom i stalne mušerije. Da bi ljudi saznali za vaše poslovanje, ono mora da se obeleži, istakne i zato vam je potrebna reklama. Najbolja je spoljna reklama, konkretno svetleća, jer će ona stalno biti vidljiva, i danju i noću, 365 dana u godini.
NS Reklamdžija posluje preko 10 godina u Novom Sadu i poznat je po kvalitetnoj izradi svetlećih reklama kojima ispunjava poslovne ciljeve oživljavajući pritom ulični pejzaž interaktivnim i kreativnim oglašavanjem.
Svetleće reklame ostavljaju snažan utisak na svest kupaca i direktno obezbeđuju prepoznatljivost vašeg biznisa. Bez njih ne bismo znali da postoje razne uslužne firme na bulevarima, u pasažima, širokim trgovima i uličicama.
Kako bismo vam približili njegov način poslovanja, pripremili smo mali intervju sa velikim preduzetnikom koji je začetnik same ideje i predstavnik biznisa “NS Reklamdžija” – Draganom Ilićem.
U nastavku saznajte više o nastanku kompanije, ranim radovima i koji tim stoji iza radova koji su obeležili mnoge novosadske ulice:
Sve je počelo tako što sam radio u bivšoj firmi i zbog male plate sam nakon nekog vremena dao otkaz. Nakon toga našao sam se u situaciji da razmišljam da li bi bilo dobro ići preko, raditi u nekoj drugoj našoj firmi ili ovde u svojoj zemlji otvoriti svoju firmu. Prve dve opcije sam brzo izbrisao i otvorio sam svoju firmu 2009. godine kada je počela svetska ekonomska kriza.
To su me pitali svi u tom trenutku – zašto baš tada i odgovarao bih im sa: „Meni je kriza ceo život“. Nikada do tada nisam bio preduzetnik, ali sam se vodio time da će nakon krize mnoge firme otpasti i da će ostati samo jači igrači, ali da će ostati mesta za mene.
Ispekao sam zanat u firmi koja se bavila izradom svetlećih reklama, ali sam tada znao samo 30% ovoga što znam danas. Nisam znao neke sitnije stvari poput toga koji sve formati za štampu postoje, pa sve do nekih krupnijih. Sve sam naučio u toku rada, iliti „u hodu“.
Kada je bila kriza niko nije ni znao za pojam „spoljno oglašavanje“, a 2010. godina je bilo vreme kada je država uvela takse po kvadratu, pa su ljudi više skidali reklame nego što su ih stavljali. Tako da sam tada na 10 meseci zamrzao firmu kada je posao maltene stajao u mestu. Dve do tri godine smo radili samo velike klijente dok se situacija u društvu nije vratila na staro, a unazad tri godine je biznis procvetao.
Najvažnije je da klijent zna šta hoće, a ja mu kroz konsultacije pomognem da dođemo do najboljeg rešenja. Na primer, ako kompanija hoće da ima brendirana vozila, prvo šta se radi, jeste da klijent dođe do nas, da vidimo koji su automobili/kamioni/kombiji u pitanju. Zatim nađemo najbolje rešenje za brendiranje, a to znači da li će ceo automobil da se brendira ili samo na primer krov automobila. Ukoliko klijent otvara kafić, ja mu preporučujem 3D svetleća slova, a ako klijent ima apoteku koja je u nekom pasažu i ne vidi se baš sa ulice, onda im preporučujem i svetleća slova i totem reklamu koja će biti na putu i koja će kupce usmeravati na pasaž.
Najviše su tražene svetleće reklame – slova, displeji kao i totemi. Takođe i brendiranje izloga, zbog toga što ako brendirate izlog ljudi će vas zapamtiti, bićete primećeni.
Naši klijenti su sva pravna lica koja imaju svoj poslovni prostor i kod kojih klijenti dolaze svakodnevno. To su najviše delatnosti: ugostiteljstvo, zdravstvo, različite usluge, marketi, prodavnice, saloni nameštaja, automobile, menjačnice i slično. Do sada smo sarađivali sa preko 200 klijenta. Dolaze nam novi, što nas raduje, ali najviše se radujemo saradnjama sa starim klijentima koji su bili zadovoljni našim uslugama, žele nove reklame i šire svoje poslovanje.
Mi ne pravimo formulu 1, ali pravimo novog Mercedesa. Pre svega, radimo tipske reklame i radimo od materijala koji su za reklamu – dugoročne i kvalitetne reklame. Neko koristi obične folije mi koristimo translucentne folije, neko koristi materijale koji brzo propadaju, mi koristimo pleksiglas. Tako je sve jasno – ne štedimo na materijalima i radimo kako treba.