Stari način reklamiranja vam ne donosi rezultate koje želite, potrebno vam je nešto novo, nešto sveže, potrebne su vam moderne spoljašnje reklame. Uz tehnološki razvoj i napredak menja se i način reklamiranja, te najčešće najpopularniji načini reklamiranja i jesu popularni sa razlogom. Oni donose vidljive rezultate. Stoga i vi morate da se menjate i razvijate svoj biznis ali i način reklamiranja.
Reklamiranje nije samo ukras za vaš posao, ono je bitan član vašeg poslovanja. Reklama vas ističe, priča o vašem poslovanju, uslugama koje nudite, daje bitne podatke. Prema tome, reklama je slika koju ostavljate o sebi. A zar nam nije bitno kakvu sliku ostavljamo u javnosti? Itekako nam je bitno. Stoga je odabir prave moderne spoljašnje reklame od izuzetnog značaja za vaš posao.
Kao najpopularniji načini reklamiranja su svakako bilbordi, brendirana vozila, javna mesta kao što su tržni centri, aerodromi, kiosci i prodavnice, autoputevi i tranzitni čvorovi. Toliko sjajnih mogućnosti i raznovrsnih mesta na kojima možete da istaknete svoje reklamu. Ali kako pronaći „onu pravu“?
Nakon pandemije korona virusa mnogi preduzetnici su ostali zabrinuti da li treba ulagati u spoljašnje reklame s’obzirom da se veliki deo poslovanja prebacio u digitalne vode. Iako reklamiranje doživljava svoj procvat na tehnološkim uređajima, ne smemo zaboraviti da ipak većina ljudi koristi svoje slobodne dane za odlazak u kupovinu ili neko kraće putovanje. Stoga je vrlo moguće da će oni usput videti vašu reklamu te tako spoljašnje reklamiranje ostaje i dalje vrlo efikasno. Ovo su samo neki od trendova koji će unaprediti i poboljšati spoljašnji način reklamiranja:Povezivanje digitalnog marketinga i spoljašnjeg reklamiranja
- Spoljašnje reklamiranje će postati kreativnije
- Mobilna integracija u spoljašnjem oglašavanju
- Povezivanje više kanala
- Fokusirani doseg da bi se smanjili troškovi
Kao i druge industrije, sektor spoljašnjeg reklamiranja je pod velikim uticajem digitalnog marketinga. Stoga se očekuje da će digitalizovanje bilborda u ovoj godini još da se uveća jer je to pogodan i lakši način da se dopre do ciljnih klijenata i da se uveća svest o brendu. Zapravo, uz prednost prikazivanja više reklama na jednom bilbordu, poslovne firme mogu značajno da smanje svoje troškove. To doprinosi da ove reklame postaju jedne od najpopularnijih od modernih spoljašnjih reklama među poslodavcima.
U ovoj godini brend menadžeri idu dalje i odlučuju se za pristup baziran na podacima da bi razvili odgovarajuće moderne spoljašnje reklame. Koristeći napredak nauke o podacima, mnoge kompanije mogu efikasno ciljati željenu populaciju te tako naći odgovarajuće klijente. Poput tehnologije digitalnog marketinga, internet i drugi izvori mogu se koristiti za prepoznavanje učestalosti reagovanja ljudi na reklamiranje. Stoga će menadžeri morati da razviju inovativne ideje o tome kako da koriste dostupne podatke za odabir najefikasnijih modernih spoljašnjih reklama.
Kada provodimo manje vremena napolju, postajemo svesniji iskustva koje provodimo na otvorenom. Produžena zatvaranja zbog kovida su rezultovala digitalnim zamaranjem, jer smo provodili više vremena na svojim uređajima. Prema nedavnim izveštajima:
- 68% ljudi smatra da provodi previše vremena na ekranima
- 69% ljudi nakon pandemije više ceni svoj prostor napolju
- 45% njih nakon pandemije više primećuju bilborde i druge spoljašnje reklame
To dovodi do stvaranja inovativnih ideja za reklamiranje koji se sada nalaze na kioscima, u liftovima, u autobusima i na drugim mestima. Gotovo svaki fizički prostor danas može da se transformiše u spoljašnju reklamu što dovodi do razvoja novijih modernih spoljašnjih reklama.
Mobilna integracija za cilj ima da poboljša iskustvo korisnika. Stoga, da bi poboljšali interakciju sa korisnicima, brendovi će spoljašnju reklamu povezati sa mobilnim uređajima. Ovaj novi tehnološki napredak pomoći će korisnicima da stupe u komunikaciju sa reklamama i da podele potrebne podatke o brendu. Takođe, pomoću informacija kupaca, brend može poboljšati i prilagoditi svoje usluge prema kupcima i na ovaj način se razvijaju inovativne moderne spoljašnje reklame.
U narednim godinama se očekuje da će se spoljašnje reklamiranje povezati sa televizijskim i platformama društvenih mreža (instagram, facebook..). Ovo će rezultovati razvijanjem trećeg vida reklamiranja. Očekuje se da će ova povezanost pomoći u razvoju modernih spoljašnjih reklama usled povećane zainteresovanosti ljudi. Povezanost više kanala je od ključne važnosti za brend kako bi se osiguralo da njegova poruka bude u skladu sa imidžom brenda. Ovo stvara mogućnosti za jasnu komunikaciju između brenda i korisnika i učestalije pojavljivanje reklame u javnosti.
Do sada su se kompanije reklamirale na svim mogućim mestima gde će ih videti veliki broj ljudi. Pokazalo se da takav način reklamiranja nije donosio rezultate kakvi su očekivani. Zbog toga se pretpostavlja da će u narednim godinama brendovi pokušati da ciljaju korisnike kad god i bilo gde. Ovo je sve sada moguće zbog poboljšanja alata za merenje reklamiranja. Ovi alati pomažu brendovima da steknu detaljan uvid o tome koliko korisnika je videlo njihovu reklamu i koliko njih se odlučilo za neku akciju, u smislu kupovine, posete sajtu itd.
Najpopularnije spoljašnje reklamiranje podrazumeva sve formate tipa: bilborde, svetleće reklame na stanicama, trafike, telefonske govornice, toteme, svetleće toteme, 3D slova, svetleće displeje, brendiranje izloga.
Od navedenih modernih spoljašnjih reklama, mi ćemo detaljnije pisati o spoljašnjim reklamama koje mi imamo u ponudi.
Svetleći displeji su primer najpopularnijih modernih spoljašnjih reklama. Oni će vam pomoći da povećate uticaj svog brenda. Ističu vas, povećavaju vidljivost, prikupljaju pažnju, i skreću pogled svakom prolazniku ka vama. Svetleći displej pomaže da osvetlite svoje poslovanje gde god da se nalazite. Ovo je idealan način da vaša reklama bude vidljiva 24h svakog dana. Ovaj vid izuzetno moderne spoljašnje reklame vam pomaže da postignete maksimalan uticaj.
Posledjih godina svetleći displeji su postali veoma populari iz sledećih razloga:
- isticanje vašeg brenda 24h sedam dana u nedelji
- velike osvetljenosti
- niskog napona
- male potrošnje energije
- jednostavne instalacije u velikim razmerama
- dugog životnog veka
- kvalitetnih performansi
Dostupni su jednostrani i dvostrani displeji. Jednostrani displeji su najčešće popularni za dekorisanje unutrašnjosti poslovnih objekata. Za spoljašnje reklame je bolji izbor dvostrani displej jer je vidljiv iz svakog ugla. Za kompanije na uglu, u pasažu ili one u sporednim uličicama svetleći displej može biti sjajno rešenje. Svetleći displeji pomažu kupcima da lakše nađu vašu lokaciju, a takođe ističu ime vašeg brenda. Svetleće reklame su nezaobilazni deo svih saobraćajnica i uličica. Ipak, ostavljaju dojam na korisnike i pomažu vašem brendu da se istakne i izdvoji.
Totem reklame su jedan od najpopularnijih modernih spoljašnjih reklama. Vrlo se ističu, upadljive su, mogu stajati malo dalje kao smernica ka vašem lokalu kako bi vas potencijalni korisnici lakše našli. Mogu da usmeravaju na vaš lokal kada se nalazi u nekom pasažu, zavučenoj uličici ili negde na periferiji grada.
Totem reklame su izuzetno kvalitetne reklame. Na njima možete istaći sve bitne detalje koji će pomoći vašim potencijalnim korisnicima da saznaju više detalja o vama. Možete istaći radno vreme, vrste usluga, proizvoda, adresu lokala, kontakte, a takođe izuzetno doprinose građenju vašeg brenda. Prednost totem reklama je što zbog njihovih dimenzija mogu biti uočljive i iz većih daljina. Mogu se izrađivati od različitih materijala, mogu biti jednostrane, dvostrane, zakrivljene. Pored prolaza za pešake, totem reklame mogu biti vidljive i automobilima, što vam omogućava da doprete do većeg broja ljudi. Još jedna pogodnost koje nude jeste da možete osvetliti svoju totem reklamu i ona tako postaje vidljiva 24h sedam dana u nedelji. Takođe, postoji mogućnost izbora veličine reklame.
Totem reklama je najbolja investicija za jedan biznis jer ima najveći procenat povraćaja novca i privlačenja novih kupaca.
Od brojnih modernih spoljašnjih reklama, brendiranje vozila je izuzetno popularan i vrlo efikasan vid reklamiranj. To je bitan segment skoro svake kompanije koja želi da se promoviše tako što svoje vozilo pretvori u reklamu na točkovima. Brendirano vozilo je skoro ceo dan u pokretu i na taj način je vidljiva najširem delu polupacije. Na taj način ste često vidljivi i pojačavate prisustvo svog brenda na tržištu. Autografika ima brojne prednosti kod reklamiranja:
- reklama je mobilna i privlači pažnju velikog broja prolaznika i vozača
- grafika je u visini očiju pa je lako uočljiva
- cena je izuzetno povoljna i traje godinama
- limarija i boja vozila su zaštićeni od spoljašnjih uticaja
- poveća se svest ljudi o brendu
Grafička rešenja za autografiku mogu biti raznovrsna. Brendiranjem vozila, tj. autografikom se mogu postići razni marketinški efekti, bilo da je u pitanju stacionarno vozilo ili se ono stalno kreće.
Još jedan od svakako vrlo upečatljivih modernih spoljašnjih reklama jeste brendiranje izloga i objekata. Ovakav vid reklamiranja je pravi način građenja brenda. Profesionalizuje i personalizuje vaš lokal, ostavljate ozbiljan utisak na ljude oko vas. Klijenti lako pamte gde ste, a novi vas vrlo lako mogu naći. Brendiranje izloga vrši se tehnikom digitalne štampe i u velikoj meri zavise od površine koju želite vizuelno da istaknete.
Štampa na ceradi je još jedna moderna spoljašnja reklama koji podrazumeva digitalnu štampu velikog formata na ceradi. Pogodnost ovakvog vida reklamiranja je što je cerada mobilna pa je možete okačiti na delu zgrade ili kuće gde vi smatrate da će biti najuočljivija. Mesto gde će najviše isticati vaš biznis. Sa druge strane, mogu se koristiti i rupičasta platna koja omogućavaju da prodire svetlost. Ovu mogućnost koristite u slučaju da hoćete da istaknete reklamu na staklenoj površini vašeg lokala ili izloga. Ovaj vid reklame nije zahtevan te se jako brzo montira, na licu mesta.
Kada je otpornost u pitanju, ovaj vid modernih spoljašnjih reklama je izuzetno otporan na bilo kakve vremenske uslove. Kao dodatan vid zaštite je što se ivice cerade dodatno ojačavaju i dodaju se ringlice pomoću kojih se platno i montira. Format same reklame je neograničen, pa tako možete da birate dimenzije svoje reklame.
Vid modernih spoljašnjih reklama koji je prema tehnici vrlo sličan štampi na ceradi, sa razlikom što se koristi drugačija vrsta platna. Sa podjednako istim pogodnostima kao kod štampe na ceradi, štampa na mešu je takođe izuzetno efikasan vid modernih spoljašnjih reklama.
Štampa na rupičastom meš platnu je najbolji izbor kada su moderne spoljašnje reklame postavljene na mestima gde trpe jake udare vetra. Najčešća primena je između dva stuba na otvorenom prostoru ili na žičanim ogradama. Takođe se vrši ojačavanje ivica meš platna i montiranje ringlica pomoću kojih se platno pričvršćava.
U vreme pandemije i kada su ljudi najmanje vremena provodili napolju, uprkos verovatnoćama i predviđanjima, spoljašnje reklame su postale bitnije nego ikada. U konstantnom su procesu unapređivanja i promena i danas nude izuzetno dobre i raznovrsne mogućnosti reklamiranja i brendiranja. Bez obzira na razvoj tehnologije, spoljašnje reklame su i dalje izuzetno popularne i bitne među poslodavcima i sama modernizacija reklama stvara nove mogućnosti.
Krizne situacije izvlače ono najbolje iz nas, podstiču našu kreativnost i pokreću nas da razvijamo nove ideje. Tako se razvijaju nove i moderne spoljašnje reklame, koje će nastaviti da se unapređuju, a za sve nas je bitno da budemo u korak sa promenama, da ih prihvatimo i primenimo.