March 15, 2021

Oglašavanje na otvorenom bio je oblik oglašavanja koji polako umire, sada se reklame za firme uveliko vraćaju ovom visoko efikasnom obliku promocije proizvoda i svesti o brendu.
Idealne reklame za firme su u obliku spoljnog oglašavanja, koji i dalje uprkos tehnološkim inovacijama drži prednost u reklamiranju firmi.
Moderno reklamiranje na otvorenom vuče korene iz 1800-ih, posebno u SAD-u, kada su lokalni trgovci počeli da koriste natpise kako bi privukli prolaznike i putnike.
Popularnost je stekao pojavom automobila, bilborda, reklamnih znakova i plakata istaknutih duž puteva.
Jedan period je spoljno oglašavanje bio jedini oblik oglašavanja koji se široko koristi.
Danas je biranje reklame za firme postalo globalna marketinška strategija, a oglasi se predstavljaju u različitim oblicima i veličinama.
Od najužih ulica do najširih saobraćajnica, oglasi se gotovo mogu naći na svim krajevima sveta.
Istorija oglašavanja doživela je nekoliko glavnih prekretnica – pomislite na pojavu štamparije u četrdesetim godinama prošlog veka ili na ogroman uticaj televizije.
Od svojih prvih početaka, za koje se smatra da datiraju još od hijeroglifa starih Egipćana, oglašavanje se neprestano moralo prilagođavati i menjati kako bi odgovaralo novim medijima i sve pametnijoj publici.
Ali postojao je jedan medij koji je imao veći uticaj na oglašavanje nego bilo šta pre toga. Divna svetska mreža.
Bez obzira da li je to zbog poplave digitalnih reklama kojima smo izloženi pojavom interneta, spoljno oglašavanje se prema potrošaču smatra prihvatljivim.
U mnogim slučajevima spoljno oglašavanje i poboljšava potrošačevo iskustvo na otvorenom.
Potrošači vole korisni sadržaj i kopaju dublje kako bi saznali više o brendu (stoga grade poverenje i vezu.)
Imajte na umu da potrošač aktivno kopa kako bi saznao više o sebi.
Internet je na zapanjujući način revolucionirao oglašavanje.
Ne samo da je promenio način emitovanja oglasa, već i način na koji potrošači deluju prema njima.
Istraživanja su pokazala da potrošači povoljnije reaguju na spoljne medije nego na one koje vidimo kod kuće.
Na primer, kada potrošač pogleda reklamni pano iz svog vozila, verovatnije je da primeti oglas, pročita ga i pozitivno na njega odgovori.
Ako je bilbord estetski ugodan, možda čak i smatraju da ga bilbord obogaćuju svojim iskustvom na otvorenom.
37% ljudi izveštava da gleda spoljni oglas svaki put ili većinu vremena kada ga prođe.
Sa svojim snažnim postojanjem tokom godina, nesumnjivo je da spoljno oglašavanje ostaje vrlo efikasan marketinški medij.
Nekad smatrano preskupim ili previše nedostižnim za manje kompanije i samostalne praktičare, spoljno oglašavanje je sada pristupačnije nego ikad i dostupno je u toliko različitih medija.
Praktično bilo koja kompanija bilo koje veličine može da iskoristi blagodati sprovođenja reklamne kampanje na otvorenom.
66% ljudi sa pametnim telefonima prijavilo je da su preduzeli neku vrstu radnje nakon što su videli spoljni oglas.
Oglašavanje na otvorenom može vam pomoći da izgradite svoj brend i promovišete svoje proizvode i usluge na načine na koje digitalno oglašavanje i oglašavanje kod kuće nikada ne mogu.
Kako se tržište sve više zasićuje onim što potrošači smatraju „neželjenim“ digitalnim oglašavanjem.
Zato odabir promocije vašeg brenda na otvorenom može biti koristan na više načina.
Bez obzira koliko veliko preduzeće bilo, ono će i dalje ubirati blagodati spoljnog oglašavanja. Kroz ovih 5 razloga uvidećete i zašto…
1. SPOLJNO OGLAŠAVANJE PRIHVATAJU POTROŠAČI
Kao što je prethodno pomenuto, tržište je sve više preplavljeno naporima za digitalno oglašavanje i oglašavanje kod kuće.
Pretpostavlja se da će sve više i više ljudi provoditi vreme van svojih domova, te će popularnost i potražnja za spoljnim oglašavanjem rasti.
Kao i sa bilo čim, kada zasitimo tržište proizvodom ili idejom, potrošač postaje bezosjećajan prema njemu.
24% ljudi kaže da su bili motivisani da posete određenu prodavnicu tog dana zbog reklame na otvorenom
Postoji mala verovatnoća da će potrošač pozitivno odgovoriti na brend kada mu se digitalno predstavi (bilo postavljanjem oglasa na društvenim mrežama, u televizijskim i radio oglasima itd.)
Ono što je verovatno je da će potrošač ili potpuno zanemariti oglas (odlučiti da ne klikne na link, premotati reklamu ili okrenuti stanicu) ili će oglas povezati negativnu povezanost sa brendom ili proizvod, jer na oglas gledaju kao na smetnju.
Očigledno je da je ovo neverovatno kontraproduktivno za bilo koju marketinšku kampanju.
Tamo gde digitalni marketing i marketing kod kuće nisu uspeli, spoljno oglašavanje je uživalo rast i sve veće prihvatanje i popularnost.
2. SPOLJNO OGLAŠAVANJE POMAŽE U IZGRADNJI VAŠEG BRENDA
Već smo pominjali kako spoljno oglašavanje generalno uživa u povoljnijem svetlu od većine oblika digitalnog marketinga.
56% je razgovaralo o nečemu smešnom što su videli na bilbordu pored puta
Međutim, spoljno oglašavanje vam takođe može pomoći da steknete čvrsto poznavanje i opoziv na reklamu brenda.
Budući da potrošači nisu u stanju da jednostavno „ignorišu“ natpise kojima su izloženi kada nisu u svojim domovima.
Imajte na umu da digitalno oglašavanje potrošač može izabrati, zatvaranjem sajta i okretanjem kanala, oni imaju vrlo malo kontrole nad reklamnim materijalom kojim su izloženi van svojih domova.
Pored toga, jer će većina potrošača svakodnevno gleda iste natpise na otvorenom (tj. U putovanju na posao, odvođenju dece u školu itd.),
Njihovo poznavanje i odziv na poruku vašeg brenda, čini čvrst temelj budućeg poslovanja.
68% često ili ponekad donosi odluke o kupovini dok je u automobilu
To se posebno odnosi na spoljne medije koji su estetski prijatni i smešteni u veoma prometna područja vaše ciljne publike.
3. REKLAME ZA FIRME NA OTVORENOM SU POTPUNO PRILAGODLJIVE
Uobičajena zabluda kada je u pitanju spoljno oglašavanje, može biti u tome da nije prilagodljivo ciljanoj publici brenda ili da nije dostupno u dovoljnom broju formata da dosegne ciljane potrošače.
To jednostavno nije slučaj.
Oglašavanje na otvorenom ima mogućnost prilagođavanja i usmeravanja prema određenom preseku stanovništva korišćenjem alata kao što su lokacija, tekst i dizajn.
Iako se postavljanje lokacije može činiti očiglednim (npr. Ciljana publika su medicinski radnici, pa bilborde postavljate u blizini bolnica), određeni jezik i dizajn mogu dalje ciljati određene demografske kategorije.
38% donosi odluku da se zaustavi u prodavnici dok se vraća kući
Na primer, oglasi postavljeni u blizini tematskih parkova mogu se bolje primiti ako su šareni i promovišu opuštanje i zabavu.
Dok bi bilbordi postavljeni u blizini profesionalnih poslovnih zgrada mogli biti uočljiviji ako imaju čist, strukturiraniji dizajn i jezik koji privlači preduzetnike.
4. POTROŠAČI OGOVARAJU NA REKLAME ZA FIRME KOJE SU NA OTVORENOM
Brojne su studije koje dokazuju da potrošači odgovaraju na reklame na otvorenom.
Na osnovu prosečne pažnje potrošača prema otvorenim medijima, učestalosti sa kojom ih gledaju i pozitivne konotacije koju povezuju sa brendom.
Zato nije iznenađenje da su podstaknuti da odgovore na ove vrste marketinških strategija.
Veruje se da više od 60% potrošača reaguje na spoljno oglašavanje.
Odgovor na oglas može da uključuje stvari kao što su:
-
poseta preduzeću ili kancelariji koja se oglašava
-
poseta prodavnici radi pregleda proizvoda ili raspitivanja o posebnoj prodaji,
-
poseta sajtu koja se prikazuje na reklami na otvorenom,
-
razgovor o oglasu,
-
preporuka brenda da drugi potrošač, koji gleda televizijsku emisiju predloženu spoljašnjim oglasom ili poziva telefonski broj naveden u oglasu.
Posedovanje ovih informacija može vas uveriti da vaš marketinški budžet odvojen za spoljno reklamiranje, donosi dobar povraćaj ulaganja.
5. SPOLJNE REKLAME ZA FIRME MOGU POVEĆATI PRODAJU
Oni koji su više puta videli reklame za proizvode, verovatno će ih kupiti.
Kao potrošači, naša ponovljena izloženost proizvodima obično se završava sa dve stvari: upoznavanje brenda i potencijalna kupovina.
Maksimalna izloženost stvara se kupovinom medija u oblastima u kojima vaša ciljna publika najviše obitava.
Spoljna reklama za firme, može da pokrene potrošača da razmotri proizvod ili uslugu sledeći put kada im zatreba ili ga može navesti da kupi proizvod ili uslugu za koje ranije ne bi razmišljao.
Kada je vaša ciljana publika više puta izložena vašem marketingu (putujući dalje od nje ili stupajući u interakciju s njom svaki put kada je na otvorenom), veća je verovatnoća da će odgovoriti.
Spoljno oglašavanje pomaže da zainteresuje nove kupce, koji mogu biti zainteresovani o čemu se zapravo radi.
S druge strane, to takođe podseća postojeće kupce da je proizvod još uvek dostupan na tržištu.
58% je putem spoljnog oglašavanja saznalo za restoran koji su kasnije posetili
Na oba načina, spoljno oglašavanje stvara neprekidni poziv ljudima van kuće da izvrše kupovinu.
Čak i uz svu svoju popularnost, mnogi ljudi ne razmišljaju o tome kako to takođe pozitivno utiče na prodaju i na kraju na krajnji rezultat kampanje.
-
Povećanje broja posetilaca sajta
Primetićete da mnogi trgovci gledaju potencijalne kupce u onima koji dolaze sa njihove veb lokacije gde su se informisali o njihovom radu.
33% ljudi koristi pretraživač da traži informacije o kompaniji koja se oglašava nakon što vide oglas na bilbordu
-
Više vremena u vožnji znači više prikaza oglasa
Nije tajna da su oglasi koji se često prikazuju uz put najuočljiviji oglasi u vožnji, jer su i najistaknutiji.
Današnji putnici prosečno provedu 25 ili više sati na putu svake nedelje i pređu prosečno 250 kilometara
-
Više angažovanja i interakcije sa spoljnim oglašavanjem